czwartek, 28 sierpnia 2008

Chrupiące morele

Ponieważ w domu były morele postanowiłam wyczarować z nimi coś słodkiego. Ciekawy przepis znalazłam na blogu Doroty. Niestety nie przepadam za płatkami owsianymi, a orzechy i słonecznik akurat się skończyły, więc byłam zmuszona zmodyfikować przepis. Na szczęście ciasto wyszło pyszne, chrupiące i szybko zniknęło ze stołu.

Składniki:

200 g mąki
125 g płatków śniadaniowych z ziarna pszenicy
50 g mieszanych płatków śniadaniowych
150 g masła
110 g brązowego cukru
2 łyżki płynnego miodu
ok. 10 - 12 małych moreli

---
okrągła forma do pieczenia o średnicy 24cm
papier do pieczenia
---

Mąkę, płatki, masło, cukier i miód łączymy i wyrabiamy jak na kruszonkę. Jeśli ciasto za bardzo będzie się lepiło można podsypać mąką aż do uzyskania właściwej konsystencji.

Formę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia, a następnie na spód kładziemy 2/3 ciasta.

Myjemy morele, kroimy na pół i wyciągamy pestki. Układamy owoce na przygotowanym spodzie środkiem do dołu i posypujemy resztą ciasta jak kruszonką.

Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do temperatury 160ºC przez ok. 50 min aż ładnie zbrązowieje.

Gotowe! Smacznego!


Uwagi:
  1. Ja do swojego ciasta dodawałam płatki Nestle Fitness i mieszankę płatków Sante, ale ciasto należy do tych, które można dowolnie modyfikować, więc dodajcie swoje ulubione, a ciasto napewno tylko zyska na tym.
  2. Również owoce mogą być inne, takie jak śliwki, brzoskwinie czy np. truskawki z rabarbarem też będą świetnie smakowały.
  3. Jeśli nie macie akurat okrągłej formy można oczywiście użyć prostokątnej o podobnych wymiarach.

Brak komentarzy: